Polityka Prywatności
Polityka prywatności i informacje o przetwarzaniu danych osobowych
Doskonale wiem, że bezpieczeństwo i prywatność są dla Ciebie ważne. Dla mnie są równie istotne. Moim priorytetem jest zapewnienie użytkownikom wysokiego poziomu ochrony i zagwarantowanie, że ich dane będą zawsze dostępne i bezpieczne. Dbam o to, by Twoja prywatność pozostała nienaruszona.
1.1. Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych osób pozyskanych za pośrednictwem strony internetowej i sklepu internetowego www.designstudiografiki.pl zwanego dalej Stroną i Sklepem.
1.2. Sprzedawcą i właścicielem Strony i Sklepu oraz Administratorem danych Klientów jest Dorota Panfil-Paciorek działająca pod firmą Design Studio Grafiki z siedzibą przy ulicy Zofii Nałkowskiej 39/3, 59-309 Wałbrzych, na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP: 8862383196 oraz REGON: 891046101,
1.3. Administrator przetwarza dane osobowe zgodnie z wymogami Rozporządzenia parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie
o ochronie danych osobowych) zwanej dalej jako RODO.
1.4. Polityka Prywatności Strony i Sklepu stanowi integralną część Regulaminu Sklepu Internetowego.
1.5. Akceptacja Regulaminu Sklepu Internetowego oznacza akceptację Polityki Prywatności Strony.
1.6. Przed rozpoczęciem korzystania ze Strony oraz Sklepu Klient powinien zapoznać się z Polityką Prywatności Strony i Sklepu Internetowego.
2.1. Sprzedawca jako Administrator zbiera informacje dotyczące osób fizycznych dokonujących czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z ich działalnością, osób fizycznych prowadzących we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową oraz osób fizycznych reprezentujących osoby prawne lub jednostki organizacyjne niebędące osobami prawnymi, którym ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzące we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, zwanych dalej Klientami.
2.2. Dane osobowe przekazane Sprzedawcy są podawane mu dobrowolnie w związku z zawieranymi umowami sprzedaży lub świadczenia innych usług za pośrednictwem Strony Internetowej i Sklepu Internetowego, z tym zastrzeżeniem, że nie podanie danych określonych w formularzu podczas procesu składania zamówienia uniemożliwi złożenie i realizacje zamówienia Klienta.
2.3. W trakcie składania zamówienia w Sklepie Internetowym wymagane jest podanie przez Klienta następujących danych osobowych:
(a) imię i nazwisko, nazwa,
(b) login i hasło,
(c) adres zamieszkania w przypadku Konsumentów,
(d) adres prowadzenia działalności lub siedziba, w przypadku Klientów nie będących Konsumentami,
(e) adres dostawy,
(f) adres poczty elektronicznej (e-mail)
(g) numer telefonu,
(h) dane karty kredytowej,
(i) numer rachunku bankowego
(j) numer NIP oraz numer REGON, w przepadku Klientów niebędących Konsumentami.
2.4. Dane Klientów są przetwarzane w celu:
(a) zawarcia i realizacji umowy sprzedaży Produktów za pośrednictwem Strony Internetowej i Sklepu Internetowego – do czasu zakończenia realizacji umowy sprzedaży – na podstawie art. 6 ust. 1 lit b RODO,
(b) świadczenia usługi Konta Kursanta do czasu jego likwidacji - na podstawie art. 6 ust. 1 lit b RODO,
(c) realizacji przez Administratora jako Sprzedawcy ciążących na nim obowiązków prawnych, w szczególności wynikających z prawa cywilnego oraz podatkowego – przez okres 5 (pięciu) lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku należnego w związku z zawarciem i realizacja umowy sprzedaży Towarów w Sklepie Internetowym lub dłużej jeżeli wymagają tego przepisy prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit c RODO,
(d) ustalenia, dochodzenia lub ochrony przed roszczeniami jakie Administrator jako Sprzedawca oraz Klienci mogą mieć w stosunku do siebie, w szczególności danych zawartych w Koncie Klienta, danych dotyczących umów sprzedaży Towarów w Sklepie Internetowym – na podstawie art. 6 ust 1 lit f RODO,
(e) ułatwienia z korzystania i poprawieniu funkcjonalności usług dostępnych dla Klientów podczas korzystania ze Strony Internetowej i Sklepu Internetowego mogą być pobierane dodatkowe informacje, w szczególności dotyczące adresu IP przypisanego do komputera Klienta lub zewnętrznego adresu IP dostawcy Internetu, nazwy domeny, rodzaju przeglądarki, czasu dostępu, typ systemu operacyjnego oraz gromadzone dane nawigacyjne dotyczące informacji o linkach i odnośnikach, innych czynnościach uruchamianych przez Klienta na stronie internetowej Sklepu Internetowego – na podstawie art. 6 ust. 1 lit f RODO.
3.1. Administrator jako Sprzedawca wykorzystuje poniższe narzędzia w celu usprawnienia prowadzonej działalności gospodarczej oraz Sklepu internetowego następujące narzędzia i funkcjonalności: Formularz Zamówienia, Konto Kursanta, Newsletter.
3.2. Formularz Zamówienia wymaga od Klienta podania następujących danych osobowych: imię, nazwisko, ulica, kod pocztowy, miasto, adres e-mail, a dodatkowo w przypadku podmiotów prowadzących działalność gospodarczą: nazwę firmy, NIP oraz telefon.
3.3. Konto Kursanta zakładane jest podczas korzystanie z oferty kursów i szkoleń w ramach jego funkcjonalności przetwarzane są login i hasło ustanowione przez Klienta.
3.4. Newsletter wymaga od Klienta podania następujących danych osobowych: imienia i nazwisko w obowiązkowym polu w formularzu zapisu na newsletter
3.5. Podanie wymaganych danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne do wysłania newslettera.
3.6 W celu dodania adresu e-mail do listy subskrybentów Użytkownik zostanie poproszony o potwierdzenie zapisu, co spowoduje dodanie do bazy danych listy mailingowej newslettera.
3.7. Subskrypcja newslettera oznacza, że Użytkownik wyraża zgodę na wysyłanie informacji marketingowych i handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
3.8. Potwierdzając zapis na newsletter Klient wyraża zgodę na wykorzystanie przez Administratora telekomunikacyjnych urządzeń końcowych w celu marketingu bezpośredniego produktów i usług Administratora, a także przekazywania informacji handlowych. Powyższe zgody są dobrowolne, jednak konieczne do wysyłki newslettera.
3.9. W każdej chwili subskrybent może wycofać udzieloną zgodę, co spowoduje zaprzestanie wysyłania newslettera.
3.10. System mailingowy wykorzystywany przez Administratora do wysyłki newslettera odnotowuje wszelką aktywność i podejmowane przez Klienta działania związane z przesyłanymi do Klienta wiadomościami e-mail, w tym datę i godzinę otwarcia wiadomości, kliknięcie w linki umieszczone w wiadomości, moment wypisania się itd.
4.1. Dane osobowe Klienta przekazywane są dostawcom usług, z których korzysta Administrator jako Sprzedawca.
4.2. Dostawcy usług, którym przekazywane są dane osobowe, w zależności od uzgodnień umownych i okoliczności podlegają poleceniom Sprzedawcy co do celów i sposobów przetwarzania danych jako podmioty przetwarzające lub samodzielnie określają cele i sposoby ich przetwarzania jako administratorzy.
4.3. Podmioty przetwarzające to dostawcy przetwarzający dane na polecenie Sprzedawcy, w szczególności dostawcy świadczący usługi księgowe, usługi płatności elektronicznych oraz usługi bankowe.
4.4. W przypadku, gdy Klient wybierze płatność poprzez wybrany system jego dane osobowe są przekazywane w zakresie niezbędnym do realizacji płatności
4.5. Dane nawigacyjne mogą być wykorzystywane w celu zapewniania Klientom lepszej jakości obsługi i dostosowania Sklepu Internetowego do preferencji Klientów oraz administrowania Sklepem Internetowym.
4.6. Sprzedawca w przypadku kierowania do niego żądania, udostępnia dane osobowe uprawnionym organom państwowym, w szczególności jednostkom organizacyjnym Policji, Prokuratury, Urzędów Skarbowych, Prezesowi Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów lub Prezesowi Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
5.1. Dane osobowe Klientów przechowywanie są:
(a) w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych osobowych jest wykonanie umowy sprzedaży Produktów, wówczas dane osobowe Klienta przetwarzanej są przez Sprzedawcę tak długo, jak jest to niezbędne do wykonania umowy, a po tym czasie przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń
(b) w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda – dane osobowe Klienta przetwarzane są przez Sprzedawcę tak długo, aż zgoda nie zostanie odwołana, a po jej odwołaniu przez okres czasu odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń jakie może podnosić Sprzedawca i jakie mogą być podnoszone wobec niego.
5.2. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej okres przedawnienia roszczeń jakie może podnosić Sprzedawca oraz roszczeń jakie mogą być podnoszone wobec Sprzedawcy wynosi 10 (dziesięć) lat, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej wynosi 3 (trzy) lata.
6.1. Sprzedawca oświadcza, że Strona oraz Sklep Internetowy korzysta z informacji zapisywanych przez serwer na urządzeniu końcowym Klienta, które następnie odczytywane są przy każdorazowym połączeniu się przeglądarki internetowej jako tzw. cookies.
6.2. Zebrane informacje zawarte w plikach „cookies”, które są plikami tekstowymi. Pliki te nie zachowują żadnych danych personalnych, używane są w sposób anonimowy w celu ocenienia realnego zainteresowania Sklepem. Pliki „cookies” służą do wymiany informacji pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, co w znacznym stopniu ułatwia dopasowanie oferty Sklepu do oczekiwań i preferencji Klienta.
6.3. Sprzedawca wykorzystuje dwa typy plików cookies:
(a) cookies sesyjne działające w ten sposób, że po zakończeniu sesji danej przeglądarki lub wyłączeniu komputera zapisane informacje są usuwane z pamięci urządzenia,
(b) cookies trwałe działające w ten sposób, że są przechowywane w pamięci urządzenia końcowego Klienta i pozostają tam do momentu ich usunięcia lub wygaśnięcia.
6.4. Mechanizm działania plików cookies sesyjnych oraz plików cookies trwałych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żądnych poufnych informacji z komputerów Klientów.
6.5. Sprzedawca wykorzystuje cookies własne w celu:
(a) uwierzytelnienia Klienta w Sklepie Internetowym i zapewnienia po jego zalogowaniu sesji w Sklepie Internetowym, dzięki której Klient nie musi logować się na każdej podstronie Sklepu Internetowego,
(b) analizy ogólnej statystyki odwiedzin pozwalające zrozumieć w jaki sposób Klienci korzystają ze stron internetowych Strony oraz Sklepu Internetowego oraz wprowadzać ułatwienia z korzystania i poprawieniu funkcjonalności usług dostępnych dla Klientów.
6.6. Sprzedawca wykorzystuje pliki cookies zewnętrzne w celu:
(a) popularyzacji Sklepu Internetowego za pomocą serwisu społecznościowego facebook i Instagram (administrator cookies zewnętrznego: Meta Inc z siedzibą w USA lub Meta Plaforms z siedzibą w Irlandii),
(b) zbierania ogólnych i anonimowych danych statystycznych za pośrednictwem narzędzi analitycznych Google Analytics (administrator cookies zewnętrznego: Google Onc z siedzibą w USA),
(c) prezentowania reklam dostosowanych do preferencji Klienta z wykorzystanie narzędzi internetowej reklamy GoogleAdSense (administrator cookies zewnętrznego; Google Inc z siedzibą w USA).
6.7 Sprzedawca przechowuje pliki cookies na urządzeniu końcowym Klienta, a następnie uzyskuje dostęp do informacji w nich zawartych w celach: statystycznych oraz zapewnienia prawidłowego działania strony www, a w szczególności utrzymania sesji po zalogowaniu.
6.8. Sprzedawca informuje także Klientów, że istnieje możliwość takiej konfiguracji przeglądarki internetowej, która uniemożliwia przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym Użytkownika.
6.9. Sprzedawca wskazuje także, że pliki cookies mogą być przez Klienta usunięte po ich zapisaniu przez Sprzedawcę, poprzez: odpowiednie funkcje przeglądarki internetowej, programy służące w tym celu lub skorzystanie z odpowiednich narzędzi dostępnych w ramach systemu operacyjnego, z którego korzysta Klient.
6.10. Klient sam decyduje o stosowaniu plików „cookies”. Przeglądarki internetowe często domyślnie mają ustawioną możliwość instalowania tych plików na urządzeniu końcowym Klienta, a Klient w każdym czasie może dokonać zmiany ustawień. Wyłączenie przez Klienta możliwości korzystania z plików „cookies” może wpłynąć na funkcjonalności dostępne w Sklepie.
7.1. Klientom oraz osobom, których dane osobowe są przetwarzane przez Sprzedawcę jako Administratora przysługuje szereg uprawnień wynikających z przepisów prawa, w szczególności z RODO, które obejmują:
(1) prawo do cofnięcia zgody na podstawie art. 7 ust. 3 RODO, polegające na tym, że:
a) Klient ma prawo do cofnięcia każdej zgody udzielonej Sprzedawcy,
b) cofnięcie zgody wywołuje skutek od momentu złożenia oświadczenia o wycofaniu zgody i nie wpływa na przetwarzanie danych dokonywane przez Sprzedawcę zgodnie z prawem przed jej cofnięciem,
c) cofnięcie zgody nie pociąga za sobą dla Klienta żadnych negatywnych konsekwencji, ale może uniemożliwić dalsze korzystanie z usług lub funkcjonalności, które zgodnie z prawem Sprzedawca może świadczyć jedynie na podstawie zgody Klienta,
(2) prawo dostępu do danych na podstawie art. 15 RODO polegające na tym, że:
a) Klient ma prawo uzyskać od Administratora potwierdzenie, czy przetwarza jego dane, a jeżeli ma to miejsce Klient ma prawi uzyskać:
a. dostęp do swoich danych
b. informacje o celach przetwarzania, kategoriach\h przetwarzanych danych osobowych, o ich odbiorcach lub kategoriach odbiorców, planowanym okresie ich przechowywania lub kryteriach ustalania tego okresu, gdy określenie tego okresu nie jest możliwe, o prawach przysługujących Klientowi na mocy RODO oraz o prawie wniesienia skargi do organum nadzorczego, o źródle tych danych, o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu oraz zabezpieczeniach stosowanych w przypadku ich przekazaniem poza Unię Europejską,
c. kopię swoich danych osobowych,
(3) prawo do sprostowania danych na podstawie art. 16 RODO polegające na tym, że:
a) Klient ma prawo otrzymać swoje dane osobowe, które dostarczył Sprzedawcy jako Administratorowi, a następnie przesłać je do innego wybranego przez siebie, administratora danych osobowych,
b) Klient ma prawo dodatkowo żądać, by dane osobowe zostały przesłane bezpośredni administratorowi danych osobowych, jeżeli jest to technicznie możliwe,
(4) prawo do usunięcia danych to jest do „bycia zapomnianym” na podstawie art. 17 RODO polegające na tym, że:
a) Klient ma prawo do usunięcia wszystkich lub niektórych dotyczących go danych osobowych,
b) Klient ma prawo do usunięcia danych osobowych, jeżeli:
a. dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w których były przetwarzane,
b. wycofał określona zgodę, w zakresie w jakim dane osobowe były przetwarzane w oparciu o jego zgodę,
c. wniósł sprzeciw wobec wykorzystywania jego danych w celach marketingowych,
d. dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem Unii lub prawem polskim,
e. dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego,
f. dane osobowe zostały zebrane w związku z oferowaniem usług społeczeństwa informacyjnego,
c) pomimo żądania usunięcia danych osobowych, w związku z wniesieniem sprzeciwu lub wycofaniem zgody, Sprzedawca jako Administrator może zachować pewne dane osobowe w zakresie, w jakim przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń lub wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa Unii lub prawa polskiego, w szczególności dotyczy danych osobowych obejmujących: imię, nazwisko, adres e-mail, które zachowywane są dla celów rozpatrywania skarg oraz roszczeń związanych z korzystaniem z usług Sprzedawcy oraz dodatkowo danych obejmujących: adres zamieszkania, adres siedziby, numer zamówienia – zachowywanych dla celów rozpatrywania skarg oraz roszczeń związanych z zawartymi umowami sprzedaży,
(5) prawo do ograniczenia przetwarzania danych na podstawie art. 18 RODO polegające na tym, że:
a) Klient ma prawo do żądania ograniczenia przetwarzania jego danych osobowych w następujących przypadkach:
a. gdy kwestionuje prawidłowość swoich danych osobowych – wówczas Sprzedawca ogranicza ich wykorzystanie na czas potrzebny do sprawdzenia prawidłowości danych,
b. gdy przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a zamiast usunięcia danych Klient żąda ograniczenia ich wykorzystywania,
c. gdy dane osobowe przestały być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub wykorzystywane, dla są one potrzebne Klientowi w celu ustalenia, dochodzeni lub obrony roszczeń,
d. gdy Klient wniósł sprzeciw wobec wykorzystywania jego danych – wówczas ograniczenie następuje na czas potrzebny do stwierdzenia czy ochrona interesów, praw i wolności Klienta przeważa nad interesami, które realizuje Sprzedawca jako Administrator, przetwarzając dane Klienta,
(6) prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie art. 21 RODO polegające na tym, że:
a) Klient ma prawo w dowolnym czasie wnieść sprzeciw z przyczyn związanych z jego szczególna sytuacją wobec przetwarzania jego danych osobowych, w tym profilowania, jeżeli Sprzedawca przetwarza jego dane w oparciu o prawnie uzasadniony insertem, m.in. marketing Towarów i usług Sprzedawcy, prowadzenie statystki korzystania ze stron internetowych Sklepu Internetowego, ułatwiania korzystania ze Sklepu Internetowego
lub badania satysfakcji Klienta,
b) rezygnacja w formie pisemnej za pośrednictwem poczty lub drogą elektroniczną za pośrednictwem e-mail z otrzymywania komunikatów dotyczących Produktów, będzie oznaczać sprzeciw Klienta na przetwarzanie jego danych osobowych, w tym profilowania w tych celach,
c) w przypadku gdy sprzeciw okaże się uzasadniony i Sprzedawca nie będzie miał innej podstawy prawnej, dane osobowe Klienta zostaną usunięte.
7.2. W sytuacji wystąpienia przez Klienta z uprawnieniem wynikającym z przysługujących mu praw, Sprzedawca jako Administrator spełnia jego żądanie albo odmawia jego spełnienia niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego otrzymania.
7.3. Jeżeli z uwagi na skomplikowany charakter lub liczbę żądań Sprzedawca nie będzie mógł spełnić żądania w ciągu miesiąca, spełni je w ciągu dwóch kolejnych miesięcy, informując wcześniej Klienta w terminie miesiąca od otrzymania żądania – o zamierzonym przedłużeniu terminu oraz przyczynach zwłoki.
7.4. Klient może zgłaszać do Sprzedawcy jako Administratora skargi, zapytania i wnioski dotyczące przetwarzania jego danych osobowych oraz realizacji przysługujących mu uprawnień.
7.5. Klient ma prawo żądać od Sprzedawcy jako Administratora przekazania kopii standardowych klauzul umownych, kierując zapytanie w sposób wskazany w § 10 niniejszej Polityki Prywatności.
7.6. Klientowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych dotyczącej naruszenia jego praw do ochrony danych osobowych lub innych praw przysługujący mu na mocy RODO.
8.1. Sprzedawca jako Administrator wdrożył i stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, w celu zapewnienia należytego bezpieczeństwa przetwarzanych danych osobowych.
8.2. Środki wdrożone przez Sprzedawcę są systematycznie analizowane, w szczególności z punktu widzenia ryzyka i ewentualnych zagrożeń dotyczących bezpieczeństwa danych osobowych.
8.3. W przypadku stwierdzenia takiej potrzeby zastosowane środki bezpieczeństwa danych są odpowiednio uzupełniane, zmieniane lub poszerzane o dodatkowe działania.
9.1. Sprzedawca jako Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszej Polityki Prywatności w każdym czasie.
9.2. Zmiana Polityki Prywatności może nastąpić w szczególności w przypadku:
a) dostosowania postanowień do zmieniających się przepisów prawa,
b) w związku z rozszerzeniem oferty oraz zmianą profilu działalności Sprzedawcy.
9.3. Zmiany Polityki Prywatności wchodzą w życie z dniem ich opublikowania na stronie Sklepu Internetowego.
9.4. Klient zarejestrowany, składający zamówienia po zalogowaniu się do swojego Konta Klienta w Sklepie Internetowym, będzie informowany o każdej zmianie Polityki Prywatności.
9.5. W przypadku Klienta dokonującego zakupów po dokonaniu rejestracji złożenie zamówienia będzie możliwe dopiero po zaakceptowaniu przez Klienta zmiany Polityki Prywatności.
9.6. Aktualna treść Polityki Prywatności Sklepu jest zawsze dostępna na stronie internetowej sklepu w zakładce: Polityka Prywatności
9.7. Wszelkie pytania oraz wątpliwości dotyczące Polityki Prywatności należy kierować do Sprzedawcy na adres: Dorota Panfil-Paciorek działająca pod firmą Design Studio Grafiki z siedzibą przy ulicy Zofii Nałkowskiej 39/3, 59-309 Wałbrzych lub drogą elektroniczną na adres e-mail: kontakt@designstudiografiki.pl.
10.1. W sprawach nieuregulowanych niniejszą Polityką Prywatności mają zastosowanie przepisy Rozporządzenia parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) oraz ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 roku (Dz.U.2018.1000).
10.2. Nieważność któregokolwiek z postanowień Polityki Prywatności Strony oraz Sklepu Internetowego nie wyklucza stosowania jej pozostałych postanowień.
10.3. W miejsce nieważnego postanowienia stosowany będzie ważny przepis, którego znaczenie jest najbliższe celom niniejszej Polityki Prywatności.
Copyright © 2024 | DesignStudioGrafiki.pl